امروز دوشنبه 5 اسفند 1398

ساختمان پزشکان

زمان انتشار: بدون تاریخ  

خانم های بـاردار حتما روزی نیم ساعت را راه بـروند

young pregnant woman

ورزش و نرمش و پیاده روی برای هر زن بارداری می تواند سودمند واقع شود و زایمانی خیلی زیاد احت و طبیعی را برایش رقم بزند بنابراین در این مورد توضیحاتی برای خانم های باردار داریم.

متخصص و جراح زنان فرمود: ورزش‌های زمان بارداری باید سبک باشد، راه رفتن در استخر و شنای ملایم، یوگا و نیم‌ ساعت پیاده‌روی بر سطحی صاف برای زنان باردار سودمند است.

 اشرف آل‌یاسین در جواب به سوال یکی از شهروندان در رابطه ورزش‌ها و نرمش‌های زمان بارداری، شرح کرد: زنان باردار به شرطی که سامابقی بیماری‌های زمینه‌ای مانند مسالهات قلبی و فشار خون یا سامابقی زایمان زودرس نداشته‌اند برای نرمش در زمان بارداری منعی ندارند.

وی افزود: زنان بارداری که پیشاً ورزشکار بوده‌اند تقریباً می‌توانند ورزش خود را ادامه دهند اما ورزش در این زمان نباید به سنگینی پیش از بارداری باشد.

این فلوشیپ نازایی فرمود: انجام ورزش‌های هوازی برای زنان باردار سودمند است و زنانی که پیش از بارداری ورزش نکرده‌اند نیز می‌توانند در این زمان ورزش کنند.

وی افزود: راه رفتن در استخر و شنای ملایم به شرطی که صدمه‌ای به مادر نزند، او را خسته نکند و اکسیژن کافی را به او برساند خیلی زیاد تاثیرگذار است.

رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی فرمود: به زنان باردار پیشنهاد می‌کنیم تا در کلاس‌های تن‌آسایی که ویژه زایمان طبیعی و فیزیولوژیک است شرکت کنند برای چه که در این کلاس‌ها نرمش‌هایی وجود دارد که کمک‌کننده است. همجنین ورزش ذهنی یوگا می‌تواند زنان را برای زایمان طبیعی آماده سازد.

وی ادامه داد: زنانی که زایمان اول‌شان است و زمینه خطر نیز ندارند و آنهایی که سامابقی زایمان طبیعی دارند بهتر است در کلاس‌های ورزش زایمان طبیعی شرکت کنند.

مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران فرمود: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کلاس‌های ورزش زایمان را رایگان برگزار می‌کند و زنان باردار می‌توانند تقریباً در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشبعضی مواقع به صورت رایگان از این کلاس‌ها استفاده کنند. همچنین این کلاس‌ها با هزینه ناچیز چیزی حدود 5 تا 10 هزار تومان در بیمارستان‌های خصوصی نیز برگزار می‌شود.

وی با شرح اهمیت این کلاس‌ها در زایمان طبیعی شرح کرد: این کلاس‌ها شرایط زنان باردار را برای زایمان طبیعی میسر می‌کند و با ورزش‌ها و نرمش‌هایی که دارد زمینه زایمانی بهتر را فراهم می‌کند.

رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی ادامه داد: این نرمش‌ها موجب آرام شدن و توانمندی برای زایمان می‌شود. همچنین ایروبیک و نرمش‌های سبک مانند نیم‌ساعت پیاده‌روی بر سطحی صاف می‌تواند وضعیت فیزیولوژیک بدن را طبیعی‌تر کند.

آل‌یاسین آسوده خاطر کرد: با توجه به ترشح برخی هورمون‌ها در زمان بارداری چنانچه مادری بی‌حرکت باشد و تغذیه شایستهی نداشته باشد می‌تواند به دیابت بارداری دچار شود در حالی که پیاده‌روی انرژی اضافی را می‌سوزاند و مانع ابتلا به دیابت می‌شود.

منبع:سلامانه

اندروید lg مولفیکس