امروز دوشنبه 5 اسفند 1398

ساختمان پزشکان

زمان انتشار: بدون تاریخ  

بازگشت به حالت پیش از بارداری

index.jpg6586 آسوده خاطرا برای بهبود و ریکاوری بدن بعد از زایمان نیاز به هنگام داریم و تا بازگشت به حالت اولیه بدن مقداری وقت باید بگذرد تا تازه مادران به وضعیت پیش از بارداریشان بازگردند.

 احتمالا پروژه ها و برنامه های خیلیی برای بعد از تولد بچه در هنگام مرخصی زایمان خود داشته اید. ولی باید بدانید که یک چیز را فراموش کرده اید. این شرایط مشابه تعطیلات نمی باشد. باید بعد از زایمان کاملا و از هر نظر بهبود یابید و بچه خود را بشناسید و مادر بودن را یاد بگیرید. بنابراین هر چیزی غیر از این سه مورد را برای خود شما برنامه ریزی کرده اید، فراموش کنید.  بخش بهبودی بدن خیلی مهم است. بدن شما در نه ماه اخیر با تغییرات خیلی زیاد بزرگی مواجه بوده است. انتظار نداشته باشید که برای مدتی به شرایط معمولی بازگردید. اگرچه به طور معمول در جامعه زمان بهبودی خانم ها را بعد از زایمان، شش هفته می دانند و خانمها بعد از این مدت اجازه داشتن رابطه جنسی و بازگشت به سر کار را پیدا می کنند، ولی معمولا نه ماه بقیه ی هنگام می برد تا همه چیز به شرایط معمولی برگردد. بنابراین خونسرد باشید و این پیشنهاد ها را اجرا کنید.

 

 

زمانی بچه می خوابد، بخوابید. شاید به هیچ وجه به اندازه ماههای اول مادری خود در زندگی خسته نشده باشید. زمانی بچه می خوابد به فکر انجام کارهای عقب افتاده نباشید. به محض اینکه خرخر کرد، شما هم بخوابید. به تدریج که انرژی لازم را بدست آوردید، می توانید برای مدت طولانی تری بیدار بمانید.

کارهای معمولی روزانه را با بچه بکنید. بچه ها عاشق تماشای شما هستند. آنها فکر نمی کنند که شستن لباس ها، آشپزی کردن یا خرید کسل کننده است. به خصوص اگر شما با آنها حرف بزنید.

هر روز از خانه بیرون بروید. حتی اگر فقط برای یک مسیر کوتاه و چند قدم راه رفتن از خانه بیرون رفته اید. نور خورشید و هوای تازه برای حال و هوای شما خوب است.

بعد از زایمان وقت آشپزی و غذا درست کردن نمی باشد. اگر همسر شما نمی تواند کارهای مربوط به آشپزی را در طول هفته انجام دهد، به او درست کردن چند مدل غذای ساده را یاد دهید تا در فریزر گذاشته و برای طول هفته ذخیره داشته باشید.

حد انتظارتان را پایین بیاورید. اگر از نظر مالی برایتان امکان دارد، یک مستخدم بگیرید تا خانه را تمیز کند. اگر نمی توانید تمرکزتان را فقط روی کنترل درهم و برهم بودن و شلوغی خانه بگذارید. و تخت خود را مرتب کنید که حداقل یک اتاق در شرایط خوب باشد.

اگر موقع زایمان اپیزیوتومی داشته اید، نشستن در آب چند نوبت در روز نه تنها به تمیز نگه داشتن آن منطقه کمک می نماید بلکه دردهای شما را هم کم کردن می دهد. می توانید با گذاشتن کیسه یخ یا پدهای مخصوص هم مانع ورم شوید.

درست غذا بخورید. به مفهومی این که باید همان رژیم غذایی که در زمان بارداری داشته اید را کماکان ادامه دهید و هنگامیکه شیر می دهید از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.

حواستان به علایم مسالهاتی که پیش می آید، باشد. اگر ناگهان خونریزی شدید، عفونت سینه یا دردی در ناحیه لگن احساس می کنید، حتما با دکتر متخصص تماس بگیرید.

افسردگی بعد از زایمان هم افسانه نمی باشد. بعد از زایمان و روبروشدن با واقعیت مادرشدن و کمبود خواب خیلی، ممکن است روحیه تان را از دست بدهید و احساس افسردگی داشته باشید. این کاملا طبیعی است و معمولا تا ده روز بعد از زایمان اتفاق می افتد. اگر این مدت افسردگی طولانی یا شدید تر شد، ممکن است شما به افسردگی بعد زایمان دچار شده باشید.

اندروید lg مولفیکس