امروز شنبه 10 خرداد 1399

ساختمان پزشکان

زمان انتشار: بدون تاریخ  

6 راهی که در هنگام استفاده از تردمیل حوصله تان را سر نمی برد

treadmill

مسلماً، دویدن یا  قدم زدن  در هوای آزاد، فایده اش نسبت به ورزش با کمک تردمیل  خیلی زیاد خیلی است اما  برخی اوقات شرایط به گونه ایست که ترجیح می دهیم  از تردمیل استفاده کنیم (مثلاً به علت سردی هوا در محیط های باز). خیلی زیادی از افراد، فقط همان چند دقیقه اول بر روی تردمیل دوام می آورند بعدا حوصله شان سر می رود  برای  از بین بردن این بی حوصلگی روش هایی وجود دارد که در این بخشها، به آنها اشاره می کنیم. این  روش ها، شامل گوش دادن به  موزیک  یا تلویزیون نگاه کردن نمی باشد و آسوده خاطرا برایتان تازگی خواهد داشت

به صورت تناوبی ورزش کنید

به جای اینکه ۳۰ دقیقه با یک سرعت و شیب یکنواخت پیاده روی کنید. این نیم ساعت رو به شش قسمت ۵ دقیقه ای تقسیم کرده و در هر مرحله، شیب و سرعت رو تغییر بدهید. منظور از ورزش تناوبی این است که مثلاً ۵ دقیقه رو با سرعت و شیب خیلی طی کنید و سپس ۵ دقیقه بعد رو با سرعت کم و بدون شیب به انجام برسانید و این روند رو هر ۵ دقیقه تغییر دهید. یا مثلاً می توانید دو دقیقه با شدت متوسط، سپس یک دقیقه با شدت خیلی و سپس یک دقیقه با شدت کم پیاده روی کنید و یا بدوید و این چرخه رو تکرار کنید. این روش، خیلی بیشتر از ورزش یکنخواختی که سرعت و شدت یکنواخت دارد، به چربی سوزی کمک می نماید.

مسامابقی  بدهید

می توانید با یک دوست یا فردی که از تردمیل کنار شما استفاده می نماید، یک مسامابقی دوستانه ترتیب بدهید. این کار سبب می شود که علت شما برای خسته نشدن و ادامه کار، بیشتر شود. حتی می توانید به فرد غریبه ای که از تردمیل کنار شما استفاده می نماید، نگویید که با او در حال مسامابقی هستید و یا حتی اگر هم تنها هستید، فرض کنید که در حال مسامابقی دادن، هستید.

خودتون رو در آینه تماشا کنید

البته این نکته در مورد همه افراد مؤثر نمی باشد اما بعضی از افراد با تماشای خودشون در آینه در حین ورزش کردن، علت بیشتری پیدا می کنند. به این ترتیب، نحوه ایستادن و راه رفتن یا دویدن خودتون رو هم مشاهده نموده و چنانچه نیاز به اصلاح شکل ایستادن و راه رفتن تان باشد، می توانید با نگاه در آینه از این مسأله مطلع شوید. اما اگر این کار به شما کمک نمی نماید و شما رو بی علت تر می نماید، از ایستادن در مقابل آینه در حین ورزش، پرهیز کنید.

به ساعت توجه نکنید

ساعت دسبرچسباه رو با یک پارچه بپوشانید. به این ترتیب، گذر هنگام به نظرتون کند نمی آید. درست مثل این است که مشغول یک بازی هستید تا خودتون رو غافل گیر کنید. موقعی که ورزش رو متوقف کردید، با نگاه کردن به ساعت، خواهید فهمید که توانایی شما تا چه مقدار بوده است و تا چه جایی توانسته اید پیش بروید و چقدر تحمل داشته اید.

خودتون رو به چالش بکشید

درست است که راه رفتن یا دویدن بر روی تردمیل به اندازه خیلی از ورزش های بقیه ی، چالشی نمی باشد اما مزیت های خاص خود رو هم دارد. مثلاً به شما نشان می دهد که دقیقاً چقدر زحمت کشیده اید. بعضی از افراد بر روی تردمیل با شدت و قدرت بیشتری در مقایسه با هنگامی که در محیط آزاد می دوند، فعالیت می کنند و می توانند از آماری که بر روی دسبرچسباه ثبت شده است، پی به مقدار فعالیت خود ببرند.

اهداف تردمیلی خودتون رو بشکنید

منظور از این جمله چیست؟ فرض کنید که شما می خواهید ۵۰ کیلوگرم از وزن خودتون رو کم کنید. آیا صبر می کنید تا کل این ۵۰ کیلوگرم کم شود و بعد جشن خوشحالی و موفقیت بگیرید و یا اینکه این ۵۰ کیلوگرم رو به چند قسمت تقسیم کرده و مثلاً هر بار که ۱۰ کیلوگرم کم می کنید، برای موفقیت جشن می گیرید؟ موقعی که با تردمیل کار می کنید هم باید از همین روش پیروی کنید. یعنی به جای اینکه نیم ساعت بدون کوچکترین توقف، فقط بدوید، این دوندگی رو تقسیم کرده و هر چند دقیقه یک بار، حرکت رو کند کرده و با خوشحالی و هلهله و حرکات موزون، به خودتون پشت گرمی بدهید. این کار رو فقط یک بار امتحان کنید و آسوده خاطر باشید که بعد از پی بردن از مقدار علت بخشی و توان دهی اون، بقیه ی به هیچ وجه از اون غافل نخواهید شد.

آیا تا به حال از این نکته های در هنگام استفاده از تردمیل، کمک گرفته بودید؟ آیا روش ها و نکته های بقیه یی هم وجود دارند که دوست داشته باشید با سایرین در میون بگذارید؟ پس منتظر چه هستید؟ خوشحال می شویم که در بخش کامت ها از پیشنهادات و تجربیات شما مطلع شده و استفاده کنیم

منبع : yeka.ir

اندروید lg مولفیکس