امروز شنبه 17 خرداد 1399

ساختمان پزشکان

زمان انتشار: بدون تاریخ  

در هنگام دویدن برای جلوگیری از اضافه وزن این کارها را انجام ندهید

Young man jogging on footpath

بله  کاملا صحیح است! بعضی ها با دویدن عوض اینکه لاغر شوند، چاق می شوند!! در حالی که هدف ما از دویدن  ، انرژی  مصرف کردن و کم کردن وزن است اما بعضی وقتها ترازو نه تنها وزن را کم نشان نمی دهد بلکه بیشتر هم نشان می دهد . بعضی از دونده ها مساله عدم کم کردن وزن دارند. اگر شما هم جزء کسانی هستید که با وجود تلاش فراون و دویدن خیلی و سریع، باز هم ولاغر نمی شود، حواستون به موردهایی که در ادامه این مطلب  شرح می کنیم، باشد تا بتوانید با دویدن، لاغر شوید

خوردن غذای بیشتر از اون مقدار که ورزش کرده اید

یکی از دلایلی که بعد از دویدن، وزن کم نمی کنیم این است که مقدار دویدن و ورزش کردن خودمون رو دست بالا می گیریم. بعد از پایان ورزش هم فکر می کنیم که اگر پرخوری کنیم، به جایی بر نمی خورد و مسالهی پیش نمی آید. ولی همونطور که همه ما می دانیم، اگر انرژی که می سوزانیم کمتر از انرژی که با غذا وارد بدن خودمون می کنیم، باشد، چاق می شویم. احساس گرسنگی بعد از دویدن، یک امر طبیعی است. پس بهتر است که آشپزخانه رو از غذاهای ناسالم و چاق کننده، خالی کنیم تا گرسنگی رو با غذاهایی که قدرت سیرکنندگی بیشتر و خاصیت چاق کنندگی کمتری دارند، رفع کنیم.

انجام ورزش تکراری در هر روز

عادت به دویدن، یک عادت سالم و خوب است اما اگر هر روز فقط بدویم و ورزش بقیه یی انجام نداده و تنوع ورزشی نداشته باشیم، بدن ما به مرور به این شرایط، عادت می نماید و بقیه ی اونطور که انتظار داریم، وزن کم نمی کنیم و حتی از این بدتر اینکه ممکن است اضافه وزن پیدا کنیم. پس به جای اینکه هر روز یک ورزش تکراری رو انجام بدهید، بهتر است که از ورزش های تناوبی کمک بگیرید. یعنی مدتی رو بدوید و سپس کمی پیاده روی کنید. شیب سطحی رو که بر روی اون می دوید، تغییر بدهید، کمی بر روی چمن بدوید، کمی بر روی شن بدوید. چالش پیش روی ماهیچه ها رو تغییر بدهید.

وابسبرچسبی بیش تر از حد به عدد ترازو

ما نباید تمام امید و علت ورزشی خودمون رو در گرو عدد ترازو قرار بدهیم. دویدن سبب تقویت قوی ترین عضلات بدن (یعنی عضلات پاها و ران) می شود و در حین اینکه در حال دویدن هستیم و چربی می سوزانیم، ماهیچه های نیمه پایینی بدن رو هم تقویت می کنیم و ماهیچه سازی در بدن ما صورت می گیرد. پیشاً هم به شما فرموده بودیم که وزن ماهیچه از چربی بیشتر است. یعنی مثلاً اگر یک مشت ماهیچه رو با یک مشت چربی مقایسه کنیم، گرچه هر دو به اندازه یک مشت هستند و حجم یکسانی رو اشغال کرده اند اما ماهیچه وزن بیشتری نسبت به چربی خواهد داشت. به همین علت، گرچه با دویدن، چربی ها رو آب می کنیم اما چون ماهیچه های ما تقویت می شوند، وزن ما تغییری نمی نماید. اما نکته سرگرم کننده اینجاست که گرچه از لحاظ وزنی تغییر نکرده ایم اما از لحاظ تناسب اندام به موفقیت می رسیم و سایز ما (مثلا سایز دور کمر) کمتر می شود. پس اونچه که مهم است، وزن نمی باشد بلکه درصد ماهیچه و چربی بدن است.

منبع : yeka.ir

اندروید lg مولفیکس